środa, 27 stycznia 2010

Fabularyzacja, wprowadzenie do projektu

Idea Fabularyzacji zrodziła się, gdy szukałem najlepszych ilustracji, które mogłyby mnie zainspirować, a może raczej ukierunkować, do tworzenia zalążków dramatycznej fabuły, na potrzeby sesji rpg.

Okazało się, że metoda tworzenia na podstawie skojarzeń z ilustracjami, przynosi mi satysfakcjonujące efekty, a z selekcji obrazków wynikało, że niektóre nadają się do tego o wiele lepiej niż inne.

Postanowiłem wybrać kilka z ilustracji, których używałem do tworzenia dramatycznej fabuły, oraz umieścić je na łamach tegoż bloga, aby sprawdzić; czy i na ile łatwo przychodzą na myśl takie właśnie skojarzenia innym osobom.

Dobierając ilustracje do Fabularyzacji zdecydowałem, że będę umieszczał te najbardziej treściwe, czytaj; wykazujące jakieś fabularne powiązania.

Opracowując same notki pod obrazkami obrałem sobie trzy kryteria;

-uniwersalność, aby archetypy, lokacje i zdarzenia można było dopasować do wielu settingów.

-fabuła; liczne powiązania postaci i zdarzeń występujących w notce.

-dramatyzm, czyli najważniejszy warunek, jaki powinna spełniać notka.
Wpis musi przyjąć raczej formę pytania niż odpowiedzi, aby ewentualne rozstrzygnięcie fabuły nie było nazbyt oczywiste, a proces jego odnajdywania był możliwie kreatywny.

Wszystkie posty dotyczące tego projektu będą opatrzone  tagiem; fabularyzacja.
udział mogą brać także osoby niezarejestrowane na blogspocie; anonimy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz